کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

AMD مدلهای جدید پردازنده‌های قدرتمند خود را به بازار داد

شرکت "ای ام دی" در ادامه رقابت با "اینتل" مدلهای جدید پردازنده‌های دو هسته‌ای قدرتمند خود را برای کاربرانی که خواهان برخورداری از توانایی محاسباتی بسیار بالا در رایانه‌های شخصی خود هستند، به بازار داد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، "ای ام دی" روز پنجشنبه خانواده جدیدی از پردازنده‌های خود را با نام "اتلن ‪-۶۴‬اف اکس ‪)"۷۰‬ ‪FX-70‬ ‪ (Athlon 64‬به بازار داد. شرکت "ای‌ام‌دی" این پردازنده را به صورت زوج به فروش می‌رساند و این بدان معناست که در هر رایانه دو عدد از این پردازنده‌ها تعبیه خواهند شد. هر کدام از این دو پردازنده نیز در قلب خود دارای دو هسته محاسباتی مجزا است.

به طور معمول رایانه‌های خانگی و یا شخصی تنها به یک پردازنده مجهز هستند و استفاده از بیش از یک پردازنده تنها در رایانه‌های مرکزی شبکه ها مرسوم است اما "ای‌ام‌دی" پردازنده‌های جدید را که به صورت دوتایی مورد استفاده قرار می‌گیرند ویژه آن دسته از کاربران خانگی که نیاز به توان محاسباتی غیر معمول دارند، ارائه کرده است. این بدان معناست که به طور مثال کاربر خانگی که به یک رایانه با دو پردازنده جدید "ای‌ام‌دی" مجهز است می‌تواند همزمان با اجرای یک بازی رایانه‌ای سنگین، یک "دی‌وی‌دی" ضبط کند و در همین حال یک فیلم از اینترنت دانلود کند.

شرکت رقیب "اینتل" نیز چندی پیش پردازنده جدیدی را به نام "کور ‪۲‬ اکستریم"(‪Extreme‬ ‪ (Core 2‬ارائه کرده بود که نخستین پردازنده چهار هسته‌ای جهان محسوب می‌شود. مسئولان "ای‌ام‌دی" اعلام کرده‌اند که نخستین پردازنده چهار هسته‌ای این شرکت با نام اختصاری "بارسلونا" در نیمه نخست سال میلادی آینده به بازار خواهد آمد.

در حالی که تا چندی پیش "اینتل" و "ای‌ام‌دی" به عنوان مهمترین تولید کنندگان پردازنده‌های رایانه‌ای در زمینه ارائه پردازنده‌های سریعتر با یکدیگر رقابت می‌کردند، هم‌اکنون رقابت میان این دو شرکت به ارائه پردازنده هایی با هسته‌های محاسباتی بالاتر و نیز استفاده از فناوری‌های نانومتری پیشرفته‌تر کشیده شده‌است.

در همین راستا "ای‌ام‌دی" سال گذشته نخستین پردازنده‌های دو هسته‌ای را زودتر از "اینتل" به بازار داد اما "اینتل" موفق شد ماه گذشته نخستین پردازنده چهار هسته‌ای را به بازار دهد. از سوی دیگر درحالی که هر دو شرکت در سالهای گذشته از فناوری ‪ ۹۰‬نانومتری برای تولید پردازنده‌های خود استفاده می‌کردند، "اینتل" خانواده پردازنده دو هسته‌ای خود را سال گذشته با معماری ‪ ۶۵‬نانومتری تولید کرد درحالی که "ای ام دی" نخستین محصول ‪ ۶۵‬نانومتری خود را سال آینده و با معرفی پردازنده "بارسلونا" به بازار خواهد داد.(هر نانومتر یک میلیاردیوم متر است)
برخورداری از هسته‌های محاسباتی بیشتر کارایی کلی رایانه را به ویژه در زمان انجام چند محاسبه همزمان بهبود می‌بخشد و برخورداری از معماری نانومتری ظریفتر سبب افزایش سرعت محاسباتی از یک سو و کاهش مصرف برق از سوی دیگر در پردازنده می‌شود.

"ای‌ام‌دی" قیمت مدلهای مختلف پردازنده‌های خانواده جدید "اتلن ‪-۶۴‬اف اکس ‪ "۷۰‬را که به صورت دوتایی عرضه می‌شوند بسته به سرعت آنها بین ‪۵۹۹‬ دلار تا ‪ ۹۹۹‬دلار تعیین کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد