کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

کرج در طول ٣ سال اولین شهر الکترونیکی کشور می‌شود

دبیر انجمن ISP های کرج گفت: در صورت وجود بسترهای لازم ارتباطی، هماهنگی بین تمام سازمانها، ارگانها و ادارات دولتی و خصوصی می توان شهرستان کرج را ظرف 3 سال به اولین شهر الکترونیکی کشور تبدیل کرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، منصور شکوهمند در یک نشست خبری افزود: دستیایی به شهر الکترونیکی طرح بلند مدتی است که باید تمام سازمان ها و ادارات با تحقق دولت الکترونیک در این عرصه گام بردارند.
وی با بیان اینکه در صدد هستیم برای رسیدن به این امر بستر اینترنت وایرلس را برای ادارات راه اندازی کنیم، تاکید کرد: سازمانهای شهرستان کرج باید مکانیزه کردن را در دستور کار خود قرار دهند.
شکوهمند تصریح کرد: با هماهنگی بخش خصوصی و دولت شهر الکترونیکی می تواند به صورت پایلوت در کرج پیاده سازی شود.
وی کاهش حمل و نقل شهری، مصرف سوخت، ترافیک و آلودگی هوا را از جمله مهمترین مزایای ایجاد شهرهای الکترونیکی عنوان کرد و یادآور شد: یکی از پیش نیازهای شهر الکترونیکی، اینترنت پرسرعت است.
دبیر شورای حل اختلاف IT تهران، با اشاره به بخشنامه سازمان تنظیم مقررات مبنی بر محدودیت دسترسی کاربران به اینترنت پر سرعت، افزود: همانطور که تکنولوژی اینترنت به طور سریع در حال پیشروی است کاربران اینترنتی نیز باید از این سرویس به صورت پرسرعت استفاده کنند.
شکوهمند سرعت پایین دسترسی به اینترنت را یکی از بزرگترین مشکلات کاربران اینترنتی دانست و متذکر شد: در صدد هستیم برای کاربران SLA تعریف کنیم اما شرکت دیتا، SLA را برای قطعی های بالاتر از نیم ساعت محاسبه می کند.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان شبکه های اینترنتی شاخه کرج با بیان اینکه هم اکنون 19 شرکت ISP دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در کلان شهر کرج فعالیت می کنند، تصریح کرد: مهمترین وظیفه ما یکسان سازی وضع بازار برای فعالان عرصه اینترنت است بطوریکه چنانچه شرکت های ISP از پهنای باندهای مختلف استفاده کنند بعد اقتصادی و ناهمسانی در بازار ایجاد می شود.
وی با تاکید بر اینکه این انجمن یکسان سازی بازار و برابری بین شرکتهای کوچک و بزرگ ارائه دهنده خدمات اینترنت را دنبال می کند، گفت: به زودی و با همکاری انجمن ISP های تهران پهنای باند واحد 40 مگاهرتز را به شرکت های کرج ارائه می دهیم.
شکوهمند از فعالیت حدود 120 لینک "ای.وان"(E1) و راه اندازی برخی پورت های ADSL، در کلان شهر کرج خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون شهرستان کرج دارای یک میلیون و 200 هزار خط تلفن است و در حال حاضر شرکت های اینترنتی به 200 هزار نفر از این تعداد در سطح شهر و حومه بصورت فعال ارائه سرویس می دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه بیش از نیمی از مصرف کاربران اینترنت شهرستان کرج در چت خلاصه می شود، اظهار داشت: ما تصمیم داریم که کاربران اینترنت را به صورت تخصصی و حرفه ای تر با اینترنت و مقوله وب آشنا کنیم.
دبیر انجمن ISP های کرج در ادامه از برگزاری اولین همایش اینترنت، جوانان و حقوق شهروندی طی 11 آذرماه امسال و در کلان شهر کرج خبر داد و بیان کرد: عمده هدف این همایش سالم سازی محیط مجازی شهری است تا هر چه بیشتر شاهد آرامش خانواده ها برای حضور فرزندانشان در فضای مجازی اینترنت و استفاده علمی آنها از این بستر تکنولوژیکی باشیم.
وی ادامه داد: این همایش آگاهی دادن به حقوق شهروندی در قبال مسائل اینترنتی و دانش "آی.تی" را دنبال می کند. بزرگترین مشکل موجود در کلان شهر کرج عدم راه اندازی سرویس "آی.ان" (IN) است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد