کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

بانوی کارآفرین کرسفی: پشتکار بزرگترین عامل موفقیت است

نتیجه تصویری برای گلخانه توت فرنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، گلخانه ها یکی از مهم ترین ارکان، بخش کشاورزی هستند و وابستگی آینده اقتصادی بسیاری از  مناطق به توسعه این صنعت کاملاً مشهود است توسعه گلخانه ها علاوه بر تحقق اقتصاد مقاومتی، راهکاری جدی در راستای صرفه جویی منابع آبی و زمینه ساز اشتغالزایی و کارآفرینی در مناطق شهری و روستایی است .

اعظم افشاری یکی از فعالان در عرصه کشاورزی در شهر کرسف از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده دارای مدرک کارشناسی رشته جغرافیا و عضو فعال بسیج هستم.دانشجو بودم و یک مدتی به کار بافتن تابلو فرش مشغول شدم و سپس به این فکر افتادم که یک سالن گلخانه ای راه اندازی کنم تا علاوه بر اینکه منبع درآمدی برای خود داشته باشم برای چندین نفر دیگر هم اشتغالزایی کنم.  

وی در ادامه افزود: بامبلغ ۱۲میلیون تومانی که داشتم و مبلغ ۲۰میلیون تومان نیز از بسیج سازندگی سپاه خدابنده تسهیلات گرفتم و با توجه به هزینه بالای این کار باید حداقل ۱۰میلیون تومان نیز برای این کار سرمایه گذاری کنم.

وی با بیان اینکه در این دوره تصمیم دارم کشت توت فرنگی،سبزی و نشاء را در گلخانه آغاز کنم و هر کدام از اینها -بر اساس تجربه کاری سودآورتر بود در ادامه کار صرفا به کشت آن بپردازم.

اعظم افشاری اظهار داشت: به این کار علاقه دارم و در گذشته هم به صورت سنتی در مزرعه پدرم به کاشت توت فرنگی و خیار کار کرده ام و تجربه دارم و می خواهم این کار را در گلخانه انجام دهم.

افشاری از ابتکار خود در این عرصه گفت: که در فضای ۵۰۰متری بهره برداری دو هزار متری داشته باشم و خانواده ام در این کار به من کمک می کنند.متاسفانه جهاد کشاورزی در شهرستان خدابنده مجوز گلخانه برای زمین زیر سه هزار متر را نمی دهد و سنگ جلوی پای کسانی که می خواهند در این زمینه به صورت خانگی کار کنند می اندازند.

وی با اشاره به مشکلات این کار افزود: باید مشکلات دوندگی دوساله را برای گرفتن مجوز آن به جان بخرند.۱۸ ماه دنبال گرفتن مجوز بودم و از طریق صندوق کار آفرینی امید اقدام کردم ولی آنها پس از مدتی اعلام کردند که این کار توجیه اقتصادی ندارد و همین جا، جا دارد از سپاه تشکر کنم که دست  من را گرفت و پروانه فعالیت،کارت مهارت و تسهیلات را در اختیارم گذاشت.

افشاری با بیان اینکه در صورت حمایت مسؤلان این گلخانه را تا پنج هزار متر توسعه خواهم داد، افزود: در حال حاضر برای چهار نفر به صورت مستقیم و ۱۰نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می شود.

وی با بیان اینکه طرح توجیهی توت فرنگی در این گلخانه اجرا می شود ادامه داد: ۴۰ درصد کار راه اندازی این گلخانه انجام شده است و تا چند روز آینده تکمیل می شود و در دهه فجر با  حضور مسؤلان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

افشاری افزود: کاشت توت فرنگی سودآور است و در فصل زمستان کیلویی حدود ۱۲الی۱۵هزار تومان به فروش می رسد و در فصل تابستان ارزان ترین قیمت آن چهار هزار تومان است و نسبت به گوجه و خیار درآمد زایی بیشتری دارد.

وی ابراز کرد: محصولاتم را با توجه به میزان برداشت،در صورت زیاد بودن به میدان میوه و تره بار شهر تهران ارسال می کنم و در صورت کمتر بودن محصول آن را به  میدان تره بار شهرهای زنجان و قیدار می فروشم. پیش بینی می شود ۱۰۰تن در هکتار میزان تولید سالانه این گلخانه باشد و سود خالص درآمد سالیانه آن نیز برای ۵۰۰متر حدود ۳۸میلیون تومان برآورد می شود.

اعظم افشاری گفت: فصل برداشت توت فرنگی در دو دوره شش ماهه است که در سه ماه اول کاشت و پرورش نشا و سپس گلدهی انجام می شود و در سه ماهه دوم برداشت محصول انجام می شود.

وی افزود: با بحران کم آبی که در کشور وجود دارد و همین طور سردسیر بودن منطقه خدابنده که تنها در سه الی چهار ماه از سال می توان به صورت سنتی  برداشت محصول را انجام داد،لکن در گلخانه در طول سال می توان این کار را حتی در زمستان عملیاتی کرد.

وی ازمزایای دیگر گلخانه گفت: داشتن زمین کمتر،بهره برداری بیشتر،اشتغالزایی فراوان و البته صرفه جویی در آب و برق و گاز است، کشت گلخانه ای با بهره مندی از علوم نوین،  زمینه های مساعد اقتصاد مقاومتی را محقق می کند.

افشاری خاطرنشان کرد: کاشت گلخانه ای از نظر کیفی و کمی مزایای بسیاری دارد و برای تولید محصولات گلخانه ای آب متناسب با محصول مصرف می شود و به دلیل استفاده از آبیاری نوین به تبع آب کمتری هم استفاده می شود.

افشاری پشتکار را بزرگترین عامل موفقیت دانست و عنوان کرد: استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی در کنار تلاش و پشتکار باعث موفقیت می شود و به تمام جوانان توصیه می کنم به جای دست روی دست گذاشتن برای یافتن کار، خود کارآفرین باشند.

بانوی فَعال در عرصه اقتصاد مقاومتی در پایان از سپاه شهرستان بخاطر دادن تسهیلات اقتصاد مقاومتی قدردانی کرد.


منبع:http://tnews.ir

نظرات 1 + ارسال نظر
بهـــــار 1395,12,12 ساعت 11:19 ب.ظ http://angel92.tk

روزتون پر از رنگهاى قشنگ پر از خبرهاى خوب سرشار از انرژى مثبت یه عالمه لبخند خیلی افتخار میدید پیش من هم بیاین
65185

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد